Pages

Subscribe:
Premium Blog Templates

Saturday 7 January 2012

Salam kenalan 2012

Salam sejahtera semua...


Skang dah pun masuk tahun 2012. Salam kenalan 2012..!! Kepada yang dah pun mengenali saya, selamat bertemu lagi dalam blog terbaru saya, achik gee. Bukanla sebuah blog 100% peribadi, tetapi blog yang akan menjadi coretan semasa. Itupun jika ada kelapangan...


Ok..bg yang baru membaca ataupun baru nak mengenali saya, di sini, saya menceritakan serba sedikit mengenai diri saya...(sikit jer tau..).


Saya merupakan anak kelahiran Johor. Memang pure JOHOREAN..!! Anak keempat dari lima beradik. Blog ni pun dinamakan achik gee, sempena gelaran yang dipanggil oleh anak2 sedara saya..Saya juga mempunyai sedara kembar perempuan yang masih lagi single-mingle...ehemm..!! Ada yang berkenan ker..?? Heh..heh...


Mendapat didikan pertama (taska) di Lumut, Perak. Emm...tentu ada yang heran kan..?? Camner sy bole sekolah di Perak?? Sedangkan sy anak jati Johor..?? Heh..heh...x pelik sebenarnya..Ayah sy merupakan seorang tentera laut. Dan pada masa tu..beliau berkhidmat di pengkalan Telok Muroh, Lumut, Perak. Jadi sy bersekolah di situ bersama2 kembar sy pada usia 6 tahun...


Setahun bersekolah di Lumut, ayah pun menamatkan perkhidmatannya. Dan kami sekeluarga pun pulang ke Johor. Dan menetap di Kampung Kangkar Tebrau. Ayah dah memang beli tanah di situ semasa sy belum lg dilahirkan..Hinggalah ke hari ini, kedua2 orang tua sy masih lg tinggal di situ..


Ok la..diringkaskan citer...sy mendapat didikan seterusnya di SKKT..dan meneruskan pendidikan di SMTJJ dan juga SMMB..Selepas tamat persekolahan, sy memohon untuk meneruskan pendidikan ditingkat yang lebih tinggi. Tp..selepas setahun menunggu baru diterima masuk ke IKM Lumut.. Ya..!! sekali lagi LUMUT..!! Di sana, sy mengambil jurusan elektrikal domestik dan industri. Dapatla sijil PW2...dan sijil IKM...


Pastu sambung lagi blajo kat BMI..yang dulu dikenali sebagai Tuas Polytech. 2 tahun kat sana dapatla HND...dalam jurusan electrical and electronis engineering..ingat nak sambung smpi degree...tp..kemampuan memaksa untuk bekerja...heh..heh...skang nie..dah pun bekerja hampir 12 tahun...x la hebat mana..tp rasa2 nya dah lebih dr 5 kompeni dah keje...hik..hik...byk lompat sbb nak upgrade cepat...


Okla..setakat nie jer dulu...skang nie pun dah dekat maghrib...nak siap2 solat...so..harap2 kan...klu korang sume sudi nak berkenalan dan berkongsi idea tentang blog ker...bisnes ker...bolela email atau komen kat blog sy nie...lg cantekkk klu follow atau pun subcribe ker...senang sy nak tracking n keep in touch with korang sume...(buke paksoae..)..wassalam...


* klu korang dah baca blog nie smpi abis...cuba teka bape umoq aku skang..??? hah..jawak jange dok jawak..!! tulih korang nyer tekaan kat bawah nuu...hik..hikk...cepu mas nie...

0 comments:

Post a Comment